Wettkämpfe, Nachschulische Aktivitäten und weiteres…/Wedstrijden, naschoolse activiteiten en andere dingen…

Ich gehe in einer Internationalen Schule genannt VIS: Vientiane International School. Ich besuche dort die Grade 10 und habe dort für mich neue Fächer wie z.B. Humanities, oder PSHE: Personal Social Health Education, Advisory, aber auch altbekannte Fächer wie z.B. Math, Science, PE: Physical Education und Musik. Ich habe sogar 4 Lektionen die Woche Deutsch Unterricht bei einem deutschen Lehrer und mit einem anderen deutschen Mädchen. (Trotzdem seht ihr wahrscheinlich schon, dass mein Deutsch immer schlechter wird). Wir haben auch ‘co-curricular activities’, was soviel heisst wie ‘ausserschulische Aktivitäten’ und ich habe verschiedenes gewählt wie Volleyball, Band, Student Counsil… und andere.

In Volleyball spielen wir auch richtige Wettkämpfe gegen andere Schulen und die besten 12 gehen nach MRISA. Das findet dieses Jahr in Cambodia statt und ist ein grösserer Wettkampf. Ich hoffe, dass ich gehen darf, aber es hat auch andere Mädchen die besser sind als ich.

Die Band hat diese Woche angefangen und ich bin das einzige Mädchen mit mehr als zehn Jungs. Es wird aber trotzdem lustig werden hoffe ich, denn die Hälfte kenne ich schon von meiner Klasse und Parallelklasse.

In der Student Council bin ich nicht die Einzige. Es sind sogar ganz viele Leute! Zuviele. Scheinbar hat es noch nie soviele Freiwillige gegeben für die Student Council. Und die meisten Freiwillige sind von Grade 10. Dies kommt aber daher, wenn man bei der Student Council mitmacht, dass das gut aussieht im Zeugnis, denn die Student Council organisiert verschiedene Sachen wie die Halloween Party, Christmas Party, Valentins Party, VIS Idol, verschiedene Sportevents und der Abschluss Ball.


Ik ga naar een internationale school genaamd VIS: Vientiane International School. Ik ben nu in Grade 10 en heb nu voor mij nieuwe onderwerpen zoals Humanities, PSHE: Personal Social Health Education, Advisory, maar ook bekende onderwerpen zoals Math, Wetenschap, PE: Physical Education. Ik heb zelfs 4 lessen per week les Duits met een Duitser en met een ander Duits meisje. (Maar toch word mijn Duits steeds erger). We hebben ook ‘co-curriculaire activiteiten’, wat zoveel betekent als ‘buitenschoolse activiteiten’ en ik heb verschillende gekozen zoals volleybal, band, Student Council … en anderen.

In volleybal spelen we echte wedstrijden tegen andere scholen en de beste 12 spelers ga naar MRISA. Die vindt dit jaar plaats in Cambodja en is een grotere wedstrijd. Ik hoop dat ik kan gaan, maar er zijn ook andere meisjes die beter zijn dan ik.

De band is deze week begonnen en ik ben het enige meisje met meer dan tien jongens. Maar het zal nog wel leuk worden hoop ik, want de helft ken ik al van mijn klas en parallelklas.

In de Student Council, ben ik niet de enige. Er zijn zelfs een heleboel mensen! Blijkbaar zijn er nog nooit zoveel vrijwilligers voor de Student Council geweest. En de meeste van de vrijwilligers zijn van Grade 10. Dat is omdat wanneer je deelneemt aan de Student Council dat er goed uit ziet op je rapport. De Student Council organiseert diverse dingen zoals de Halloween Party, Christmas Party, Valentijnsdag Party, VIS Idol, diverse sportevenementen en het Eind bal.

Categories: in Laos | Tags: , , , , , | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

